مرجع مسجد النبی کوهسنگی مشهد

آستان مقدس امامزاده حکم کننده میر سعید طالقان

امامزاده حاکم میر سعید در شهرستان  مسجد النبی کوهسنگی مشهد ساوجبلاغ، نصیب طالقان، روستای حسنجون و سیدآباد واقع‌گردیده‌است. حضرت حکم دهنده از نوادگان امام محمدباقر(ع)بوده که در زمان‌ی صفویه وزارت دربار را بر ذمه داشته میباشد. به جهت قضاوت عادلانه‌ی وی، عموم کنیه حکم دهنده را به او دادند. این امامزاده دریکی از زیباترین بخشها روستای حسنجون و سیدآباد واقع‌گردیده و سوای گلدسته می باشد. تشکیل داد اول‌ی سازه مرتبط با قرن نهم و دهم هجری می‌گردد و در بخشی از آرامستان روستا جای‌دارد. این امامزاده سنگ‌قبری داراست که مطابق نوشته‌های روی آن، حضرت حاکم میرسعید در سال ۹۲۶ می‌زیسته میباشد. این سازه در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ به‌تیتر یک کدام از اثر ها ملی جمهوری اسلامی ایران آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد  به تصویب رسید.

آرامگاه رفعت سمنانیاشتراک گذاری
آرامگاه رفعت سمنانی در محوطه پادشاه عبدالعظیم واقع گردیده است .محمد راستگو رفعت سمنانی مشهور به رفعت سمنانی (۱۲۶۱-۱۳۱۰ شمسی) از شاعران صوفی ‌مسلک اهل ایران میباشد. او در سمنان زاده شد و بعد از علم آموزی نخست جوانی به طهران رفت. بعداز مهاجرت به حج در سلک دراویش نعمت‌اللهی پاد شاه‌شاهی درآمد و مدتها در گناباد از محضر شاه علیشاه  رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد استفاده نمود. روزگاری نیز در نیشابور، نهاوند و خراسان بسر موفقیت. وی بیشتراز هر چیز به دیدار و مصاحبت با عرفا مایل بود،به طوریکه در آثارش به چشم میخورد در بعضا کشورهای آسیایی و عربی به سیر و سیاحت پرداخت. اثر ها اشعار رفعت، در «طومار سخنوران» نوشتن اسداللّه ایزد گشسب، ۴۵٬۰۰۰ بیت تقریب زده گردیده است. البته رفعت در پیشگفتار‌ای که بر کتاب « سرالاسرار» خود نوشته، اثر ها خویش را ۵۰٬۰۰۰ بیت بیان نموده است. به‌هرحال در حال حاضر صرفا حدود ۱۱٬۰۰۰ بیت از اثر ها وی باقی‌مانده میباشد. یعنی نزدیک به ۷٬۰۰۰ بیت در دیوان شعر و ۶٬۰۰۰ بیت در سرالاسرار (تعبیروتفسیر سوره یوسف).



رفعت در اذهان، قصیده‌ها و غزل‌ها نوآور خلا، همان طور که در اشعار یکنواخت و یکسان عصر قاجاریه و اولِ مشروطیت اختراع نادر بود. پزشک معالج ذبیح‌الله صفا در پیشگفتار کتاب اشعار رفعت، خلال حمد از بعضا از شعرها و تفکرات عارفانه وی، به مواقعی از خطاهای شعر سرا در کاربرد کلمه‌ها و ساخت و ساز ترکیبات صحیح اشاره کرده و عامل آن را بدور بودن رفعت از اطراف‌های قانونی و کلاسیک متانت دانسته میباشد. رفعت تا نقطه پايان قدمت، زندگ ی بی‌تلکف خویش را رها نکرد و تا زنده بود مجرد زیست و همسری سپردن نکرد. او سال‌های پایان قدمت را در طهران به‌رمز موفقیت و در سال ۱۳۱۰ شمسی (بر اساس با ۱۳۵۰ قمری) درگذشت و در محوطه آرامگاه پاد شاه‌عبدالعظیم در شهر ری به خاک امانت شد.

حاجي محمد درست گو شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد  متخلص به رفعت كه سازه بر گفته معمرين سمنان شعوري تخلص داشته میباشد (ولي در اثر ها جانور وی اين تخلص جان دار نيست ).
سالهاي زندگي وی در سمنان مخصوص به اوائل جواني اوست پس از مسافرت حج درسلك فقراي صفي عليشاهي در آمد و مدتها در گناباد از محضر فرمان روا عليشاه به کارگیری كرد و بعداز وی به نور و روشنایی عليشاه تجديد عهد و پیمان كرد روزگاري نيز در نيشابور و نهاوند و خراسان بسر پیروزی.
رفعت به گویش عربي مسلط بود و در علم ها و فلسفه و حكمت نيز وارد بوده میباشد آوازه رفعت بيشتر بخاطر غزلي میباشد با اين آگاه:

برچسب ها: مسجد النبی کوهسنگی مشهد , آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد , رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد , شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد ,

[ بازدید : 4 ]

[ شنبه 8 ارديبهشت 1403 ] 10:51 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]